VOLLEDIG NIEUWE TF 450-E


Motor
Met een indrukwekkende 58.6 pk en 489.3 Nm koppel heeft deze motor een brede vermogenscurve en een robuust laag toerengebied. De motor is ontwikkeld voor optimale prestaties en bereikt maar liefst 9.500 t/min. Het is een echte krachtpatser voor elk offroad avontuur.

Vering
Volledig aanpasbare 48 mm KYB geveerde voorvork en 3-weg piggyback schokdemper, precies afgesteld voor enduro-races, zorgen voor responsieve controle en maximale tractie in veeleisende omstandigheden.

Chassis
Een lichtgewicht aluminium ruggengraatframe met geoptimaliseerde massa en stijfheid voor uitstekende soepelheid, stabiliteit en vertrouwen voor agressieve raceprestaties.

Technologie
Geavanceerde tractiecontrole, launch control, een quickshifter en twee motorkarakteristieken geven motorrijders de technologie die ze nodig hebben om de motorfiets aan gevarieerde racecondities aan te passen en topprestaties weg te zetten.

GEBOUWD VOOR TOPPRESTATIES ONTWIKKELD OM TE WINNEN.

Raceklare prestaties en ontembare kracht
De gloednieuwe 450cc-motor van de TF 450-E is zorgvuldig ontworpen voor competitieve enduro-races. Hij levert een ontembaar vermogen, een hoog koppel en soepel rijgedrag op extreem zwaar terrein.
- Precieze versnellingsbak voor naadloze vermogenstransmissie
- Koelsysteem voor optimale prestaties
- Grotere inertie voor betere tractie
- Geoptimaliseerde vermogensafgifte voor topprestaties
- Duurzame onderdelen voor langdurige betrouwbaarheid
Vermogen waarop je kunt vertrouwen

Precieze controle voor veeleisende raceomstandigheden
Wanneer elke seconde telt, maakt precieze, voorspelbare handling het verschil. Het chassis en de vering van de TF 450-E zijn ontwikkeld om racers een voorsprong te geven.
- Racevering voor uitzonderlijke controle
- Aanpasbare voorvering voor allerlei omstandigheden
- Precies afgestelde achtervering voor maximale grip#
- Rijd met vertrouwen door de responsieve feedback van de voorkant
- Geoptimaliseerde massadistributie voor soepele handling
Duurzaam chassis

Gebouwd voor de vereisten van competitief racen
Enduro-competities vereisen uithoudingsvermogen, controle en aanpasbaarheid. De op de rijder gerichte ergonomie van de TF 450-E biedt de ideale balans tussen comfort en controle voor lange, intensieve races.
- Op de rijder gericht design voor maximale controle
- Geoptimaliseerde rijdersdriehoek voor minder vermoeidheid
- De ideale zadelhoogte voor technische controle
- Lichtgewicht frame met betere responsiviteit
- Personaliseerbare stuurstangpositie
Duurzame enduro-ergonomie

Slimme prestaties, maximale voorsprong
Winnende raceprestaties draaien niet alleen om vermogen, maar ook om doeltreffend gebruik ervan.
- Intelligente tractiecontrole voor betere grip
- Launch control voor supersnel starten
- Quickshifter voor naadloos schakelen
- Twee motorkarakteristieken voor aanpasbare prestaties
- Intuïtieve bedieningsinterface
- Slimme systemen voor een slimmere motorfiets

Stoer, doelgericht en onmiskenbaar raceklaar
De agressieve styling met race-elementen van de TF 450-E ziet er niet alleen goed uit, maar weerspiegelt ook zijn competitieve roots.
- Raceklare esthetiek met een opvallende look
- Minimalistisch kuipwerk voor lichtgewicht efficiëntie
- Karakteristiek in het oog springend Triumph Performance Yellow
- Duurzame ledverlichting voor enduro-condities
- Premium onderdelen voor een kwalitatieve look
Een winnende vormgeving

Athena Motormanagementsysteem
Triumph en Athena hebben hun uitgebreide offroad-ervaring gebundeld en een perfecte synergie gecreëerd. Dit heeft geleid tot de ontwikkeling van nieuwe softwarestrategieën met een sterke focus op rijdbaarheid en tractie.
Het motormanagementsysteem van de TF 250-E en TF 450-E is gebaseerd op volledig op maat gemaakte software. Dit nieuwe systeem profiteert van gezamenlijk ontwikkelde mapping- en tractiecontrole-strategieën, specifiek afgestemd door Triumph en Athena om prestaties en betrouwbaarheid te optimaliseren.
Twee instelbare motormappings passen de prestaties met één druk op de knop aan verschillende omstandigheden aan – waardoor rijders een belangrijk voordeel krijgen om zich aan te passen en te excelleren in wisselende raceomstandigheden. Tijdens het rijden kan worden geschakeld tussen twee verschillende mappings: één voor agressieve prestaties, de andere voor een soepelere, beter controleerbare vermogensafgifte op technisch terrein. Extra mappings kunnen worden toegevoegd met de optionele Wi-Fi-module en de Triumph MX Tune Pro-app.

Straatlegaal en klaar om te racen
Triumph ontwikkelde de nieuwe enduro-serie in samenwerking met enduro-kampioenen. De modellen zijn volledig straatlegaal, maar kunnen in competitiemotoren worden veranderd. Of je nu over smalle technische paden scheurt of je grenzen verlegt in competities, deze motorfietsen zijn ontwikkeld voor hoge prestaties.
Voor iedereen die het volledige potentieel van de TF 250-E of TF 450-E wil benutten, levert het netwerk van erkende Triumph-dealers deskundige services om de motorfietsen raceklaar te maken. Onze techneuten zorgen ervoor dat je motorfiets aan de competitiestandaarden voldoet en je met vertrouwen het circuit onveilig kunt maken.
SPECIFICATIES
Racespecificaties, uitsluitend voor gebruik op afgesloten circuits, privéterreinen en specifieke evenementen.
Feature | Details |
---|---|
Prijs | |
Prijzen | Van 11.595,00 € |
Feature | Details |
---|---|
Motor en transmissie | |
Type | 1-cilinder, 4-takt, SOHC |
Inhoud | 449.9 cc |
Boring | 95 mm |
Slag | 63.4 mm |
Compressieverhouding | 12.8 |
Max. vermogen EC | 58.6 PS |
Max. koppel EC | 49.3 Nm |
Systeem | Dellorto 44 mm, kabelbediende gasklep, elektronische injectie (EFI) |
Uitlaat | Enkele geluiddemper |
Eindaandrijving | 13/51 |
Koppeling | Gescheiden aluminium korf, nat; meerplaatshydraulisch |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Feature | Details |
---|---|
Frame | |
Frame | Aluminium, ruggengraat- en dubbel wiegframe |
Swingarm | Aluminium productie |
Voorband | 21” x 1.6” |
Achterwiel | 18” x 2.15” |
Voorband | 90/90 - 21 |
Achterband | 140/80 - 18 |
Voorvering | KYB 48 mm schroefveervork, compressie- en reboundafstelling, 300 mm veerweg |
Achterwielophanging | KYB-schokdemper, compressieafstelling (hoge en lage snelheid), reboundafstelling, 313 mm veerweg |
Front Brakes | Enkele Galfer 260 mm schijf, Brembo, 2x Ø24 mm zuigers, zwevende remklauw |
Rear Brakes | Enkele Galfer Ø220 mm schijf, Brembo, 1x Ø26 mm zuiger, zwevende remklauw |
Instrumentendisplay en -functies | Snelheidsmeter, multifunctionele schakelblokken |
Feature | Details |
---|---|
Afmetingen en Gewicht | |
Breedte stuur | 836 mm |
Hoogte zonder spiegels | 1264 mm |
Zadelhoogte | 955 mm |
Wielbasis | 1488mm [1497mm]* mm |
Vorksprong | 26.8 º |
Naloop | 113 mm |
Tankinhoud | 8.3 L |
Gewicht met volle tank | 116.7 kg |
Feature | Details |
---|---|
Standaarduitrusting | |
Tractieregeling | |
Launch control | |
Quick shifter | |
Twee instelbare motormappings | |
D.I.D. DirtStar aluminium velgen | |
Michelin Enduro 2 banden | |
Pyramid antislip-zadelhoes | |
Galfer remschijven | |
Neken kroonplaten | |
ProTaper sturen | |
ODI handvatten |

Enduro
HOE UITDAGENDER, HOE BETER.