VOLLEDIG NIEUWE TF 450-RC EDITION
Uitgevoerd door professionele rijders op een afgesloten circuit onder gecontroleerde omstandigheden. Niet nabootsen. Het getoonde model is ENKEL geschikt voor races op een afgesloten circuit. Draag steeds een helm, oogbescherming en beschermende kledij.
STARTHEK
PODIUMPRESTATIES
Gloednieuw, uitgerust met Triumph's eerste 450 cc-competitieaandrijflijn, compact, geoptimaliseerde massa en gebouwd om het snelst door de eerste bocht te scheuren. De harmonieuze combinatie van techniek, design en uitrusting zorgt voor toonaangevend vermogen, controle en flexibiliteit. De TF 450-RC is klaar voor de strijd op het hoogste niveau.
VERMOGENSAFGIFTE
Lichtgewicht viertakt-aandrijflijn – De enkele cilinder van de SOHC 450 cc-motor van de TF 450-RC is ontwikkeld om te racen. Hij levert veel vermogen en weegt zo min mogelijk, wat in een toonaangevende vermogen-gewichtsverhouding resulteert. Deze motor bestaat uit onderdelen van topkwaliteit. Hij heeft een Konig-zuiger van gesmeed aluminium voor kracht en duurzaamheid op hoge snelheden, en titanium DelWest-kleppen die de luchtstroom verbeteren en sneller kunnen openen en sluiten. Met zijn toonaangevende vermogen zijn de acceleratie en rijprestaties van de 450 cc-motor onovertroffen in het motorcrosssegment. De vijfversnellingsbak van de TF 450-RC, standaard uitgerust met een quickshifter voor koppelloos schakelen van de tweede naar de vijfde versnelling, geeft het vermogen vloeiend af zodat de rijder zich op het circuit kan concentreren. Dit is een balans van vermogen, precisie en duurzaamheid die een nieuwe standaard zet in de 450 cc-motorcrossklasse.
LUCHTSTROOM
De verbrandingskamer van de 450 cc-motor is volledig machinaal vervaardigd voor optimale luchtstroom en efficiëntie. De precieze geometrie van de 3-assig machinaal vervaardigde verbrandingskamer en poorten zorgt voor topprestaties. De rockers, gecoat met diamantachtig koolstof (DLC), verminderen wrijving en verbeteren de efficiëntie en duurzaamheid van de motor. De luchtfilterkast en het inlaatsysteem van de TF 450-RC zorgen ervoor dat de motor consistent een grote hoeveelheid lucht in kan ademen, wat cruciaal is voor hoge prestaties en efficiëntie. Het luchtinlaatsysteem is uitgerust met een TwinAir-luchtfilter, die bekendstaat om zijn duurzaamheid en goede filtercapaciteiten. Het filter is toegankelijk zonder gereedschap, zodat de motor ook onder zware omstandigheden gemakkelijk kan worden onderhouden en de luchtstroom altijd optimaal is.
MOTORMANAGEMENT
De TF 450-RC is uitgerust met een hypermodern management- en inlaat-uitlaatsysteem dat voor uitzonderlijke prestaties en controle ontworpen is. De motor is uitgerust met een Dellorto-gasklepbehuizing gekoppeld aan een Athena-motormanagementsysteem voor een precieze brandstoftoevoer en gaskleprespons. Dankzij dit systeem kunnen rijders via de MX Tune Pro-smartphoneapp verschillende parameters instellen, zoals de tractiecontrole en launch control, om de prestaties aan diverse omstandigheden op het circuit aan te passen. De TF 450-RC bevat een unieke motormap van Ricky Carmichael, waardoor de motor precies het vermogen en de controle biedt die hij vereist.
UITLAATSYSTEEM
Het uitlaatsysteem van de TF 450-RC is als een extensie van de hoogwaardige motor ontworpen. Het standaardmodel bevat een lichtgewicht roestvrijstalen uitlaat met een geïntegreerde resonator voor betere evacuatie uit de cilinder en gehydrovormde onderdelen voor een optimale gasstroom. Voor rijders die nog hogere prestaties willen, is er een titanium Akrapovič-uitlaat beschikbaar als accessoire, met een speciale motormap om de output van de motor te optimaliseren. Dit systeem garandeert dat uitlaatgassen efficiënt de motor verlaten, met zo min mogelijk tegendruk en zo hoog mogelijke motorprestaties, vooral bij hoge toerentallen.
EEN WINNEND ONTWERP
Het slanke profiel van de 450 cc-motor verbetert de ergonomie en biedt rijders meer controle en comfort. De motor wordt beschermd door lichte magnesium kappen om het gewicht verder te verlagen. De hoogwaardige koppeling bevat een stalen mand en platen die de zware belasting van races aankunnen. Daardoor is hij ook betrouwbaar bij intensief gebruik. Het hydraulische koppelingssysteem met Brembo hoofd- en hulpcilinders zorgt voor voor soepele, consistente koppelingsbediening.
KARAKTERISTIEKE ONDERDELEN
De Triumph 450 cc-motor maakt zijn debuut in de gloednieuwe TF 450-RC Edition. Hij bevat onderdelen en details die zorgvuldig zijn uitgekozen door motorcrosslegende Ricky Carmichael. De TF 450-RC is een eerbetoon aan Ricky's unieke inzichten en vele jaren aan racedeskundigheid, gebouwd voor topprestaties, rijcomfort en een prachtig design.
KARAKTERISTIEKE GRAPHICS
De TF 450-RC heeft opvallende graphics die door Carmichael zelf zijn geselecteerd. Triumph's performance-geel is prominent aanwezig in combinatie met zwart en witte accenten. Hij bevat ook RC's legendarische nummer 4, zijn GOAT-logo en belangrijke sponsordetails. Daardoor reflecteert de motorfiets de unieke persoonlijkheid van deze motorcrosslegende. Dit design loopt door tot in de nummerplaten, swingarmstickers en andere visuele elementen en benadrukt de unieke identiteit van de motorfiets.
STUURSTANG EN HANDGREPEN
Het design van de TF 450-RC straalt precisie, controle en duurzaamheid uit, vooral als hij met het karakteristieke ODI RC4-stuur is uitgerust. Dit stuur, gemaakt van een triple-butted kegelvormige buis, is ontworpen voor de perfecte balans tussen kracht en kromming. Deze stuurstang is gemaakt van een naadloze 2014-T6-legering en hard geanodiseerd voor extra duurzaamheid. Hij bevat extra grote klemmen en ODI-lock-on-handgrepen voorzien van een half wafelprofiel. Het resultaat is uitstekend comfort voor de rijder, vibratiedemping en impactweerstand.
RC'S BOVENSTE MOTORSTEUNEN
De bovenste motorsteunen op de TF 450-RC zijn speciaal door Ricky geselecteerd om de handling te verbeteren, vooral bij zware belasting aan de voorkant. Dankzij deze configuratie blijft de motorfiets altijd controleerbaar en stabiel, zelfs tijdens de zwaarste ritten.
BANDEN
De TF 450-RC rijdt op Dunlop Geomax MX34-banden die uitstekende controle en duurzaamheid op allerlei soorten terrein bieden. Met Progressive Cornering Block Technology (PCBT) en geavanceerde modderevacuatie garanderen deze banden consistente prestaties, zelfs in uitdagende omstandigheden.
PREMIUM RACEKENMERKEN
Omdat honderdsten van een seconde kunnen bepalen of je het snelst door de eerste bocht scheurt of vast komt te zitten in het peloton, helpt de XTRig Holeshot om de perfecte start te maken. Dit hulpmiddel vergroot de spanning van de voorvering, verlaagt het zwaartepunt en vermindert de opkomst van het voorwiel zodat je sneller kunt accelereren.
De motorfiets is ook standaard uitgerust met een Triumph Racing Hinson-koppelingsdeksel, een voorrembescherming om vuil en contact tegen te gaan, en een Gripper-zadelbekleding om schuiven te verminderen en de rijder meer controle te geven.
Deze premium onderdelen verbeteren de algemene prestaties en betrouwbaarheid van de TF 450-RC.
GEAVANCEERD ALUMINIUM CHASSIS
LICHT EN STERK
The TF 450-RC heeft een uniek aluminium chassis, ontworpen om de perfecte balans tussen prestaties, massa en flexibiliteit te bereiken. Het twin cradle ruggengraatframe is supersterk en minimaliseert het gewicht. Dit verbetert de algehele wendbaarheid en handling van de motorfiets op het circuit. Het TIG-handlaswerk zorgt voor duurzaamheid en precisie in elk detail. De longitudinale, laterale en torsionele stijfheid van het chassis zijn geoptimaliseerd voor races en zorgen voor topprestaties onder extreme omstandigheden. Daardoor is de handling van de motorfiets geweldig en biedt hij precieze feedback en controle tijdens intense racesessies. Het resultaat is een chassis met prestaties en betrouwbaarheid van topniveau, ideaal voor competitieracen.
HET VOORDEEL VAN LICHTGEWICHT
Het vlotte lichtgewicht aluminium chassis van de TF 450-RC is cruciaal voor de toonaangevende vermogen-gewichtsverhouding. Doordat het chassis het algehele gewicht van de motorfiets verlaagt, accelereert en presteert de 450 cc-motor uitzonderlijk goed. Deze combinatie van een krachtige motor en een lichtgewicht frame biedt motorrijders ongeëvenaarde wendbaarheid, controle en snelheid. Dit maakt de TF 450-RC tot een topkandidaat in zijn klasse.
CONTROLE EN BALANS
Het aluminium chassis is speciaal aangepast voor de 450 cc-aandrijflijn en zorgt voor uitzonderlijke controle en balans. Belangrijke aspecten van het design, zoals nieuwe hoge en lage aluminium kroonplaten en de speciale bovenste motorsteunen, zijn ontworpen om meer vermogen en belasting aan te kunnen. Deze optimale stijfheid zorgt voor meer stabiliteit en responsiviteit, zodat rijders met vertrouwen de motorfiets tot het uiterste kunnen drijven.
VERING
De KYB AOS-schroefvering op de TF 450-RC is ontworpen voor eersteklas schokdemping en handling. Deze vering met AOS-systeem (Air-Oil Separation) zorgt voor een soepelere, consistentere demping door oliebeluchting te voorkomen. Dat resulteert in nauwkeurigere controle en stabiliteit op allerlei terrein. De vering is gecombineerd met een 3-weg piggyback schokdemper, waarmee de instellingen voor compressie, uitgaande demping en voorspanning nauwkeurig kunnen worden ingesteld. Hierdoor kan de vering volledig worden aangepast aan de voorkeuren van de rijder en de omstandigheden op het circuit. Dit resulteert in betere handling, tractie en comfort, vooral tijdens snelle en veeleisende motorcross-evenementen. De combinatie van deze onderdelen resulteert in uitzonderlijk goed rijgedrag en controle.
PRECISIEREMMEN
De TF 450-RC bevat remonderdelen van topkwaliteit voor maximale controle. Dankzij de Brembo-remklauwen en -hendels is remmen precies en responsief, terwijl Galfer-remschijven duurzaamheid en uitstekende warmteafvoer bieden. Deze combinatie zorgt ervoor dat remmen soepel en betrouwbaar is, zelfs bij intensief gebruiken. Dit geeft rijders vertrouwen en controle onder alle raceomstandigheden.
DURABLE WHEEL SET UP
De TF 450-RC bevat D.I.D DirtStar-velgen met een uitstekende impactweerstand en stabiliteit in zware motorcrosscondities. Gecombineerd met Dunlop Geomax MX34-branden met eersteklas tractie en controle resulteert deze configuratie in optimale grip en prestaties op allerlei soorten wegdek. Samen zorgen de wielen en banden voor uitzonderlijke handling, stabiliteit en controle op elk circuit.
SPECIFICATIES
Feature | Details |
---|---|
Prijs | |
Prijzen | Van 11.995,00 € |
Feature | Details |
---|---|
Motor en transmissie | |
Type | 4-takt eencilinder SOHC |
Inhoud | 449.5 cc |
Boring | 95 mm |
Slag | 63.4 mm |
Compressieverhouding | 13.1:1 |
Systeem | Dell'Orto™-gasklephuis, Athena EMS |
Uitlaat | Enkele geluiddemper |
Eindaandrijving | 13/48 |
Koppeling | Belleville meervoudige natteplatenkoppeling, Hydraulic Actuation |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Feature | Details |
---|---|
Frame | |
Frame | Aluminium, Spine |
Swingarm | Aluminium productie |
Voorband | 21" x 1.6" |
Achterwiel | 19" x 2.15" |
Voorband | 80/100 - 21 |
Achterband | 110/90 - 19 |
Voorvering | KYB 48mm geveerde vork, instelling compressie-/uitgaande demping, 310mm veerweg |
Achterwielophanging | KYB-veer, compressie-instelling (snelheid H en L), instelling uitgaand, 305mm veerweg |
Front Brakes | Brembo Twin 24mm zuiger, 260mm schijf |
Rear Brakes | Brembo Single 26mm zuiger, 220mm schijf |
Instrumentendisplay en -functies | Urenteller, multifunctionele schakelaarbehuizingen |
Feature | Details |
---|---|
Afmetingen en Gewicht | |
Breedte stuur | 836 mm |
Hoogte zonder spiegels | 1270 mm |
Zadelhoogte | 960 mm |
Wielbasis | 1492 mm |
Vorksprong | 27.4 º |
Naloop | 116 mm |
Tankinhoud | 7 L |
Gewicht met volle tank | 108.6 kg |
Feature | Details |
---|---|
Standaarduitrusting | |
D.I.D Dirtstar-velgen | |
Voorrembescherming | |
Gripper-zadelbekleding | |
MX Tune Pro-smartphoneapp | |
Kenmerkende ODI Podium Flight RC4-stuurstang met half wafelprofiel op handgrepen en stuurpad | |
Unieke motortune van Ricky Carmichael | |
Standaard wifi-communicatiemodule | |
Triumph Racing Hinson-koppelingsdeksel | |
XTrig Holeshot |
Feature | Details |
---|---|
Optionele uitrusting | |
Akrapovič titanium uitlaat met speciale motormap | |
LC GPA |
Feature | Details |
---|---|
Optionele accessoires | |
Luchtfilterbescherming | |
Gripper-zadel | |
En nog veel meer |
samenwerking MET DE BESTEN
MOTOCROSS
Race-focused without compromise, the New TF 450-RC and the TF 250-X are built to win.
VOLLEDIG NIEUWE TF 450-RC EDITION
Prijzen Vanaf 11.995,00 €
TF 250-X
Prijzen Vanaf 11.395,00 €