DAYTONA Moto2™ 765
EEN GLORIEUZE GEBOORTE
De nieuwe generatie van deze iconische motorfiets bevat alles wat de Daytona-motorfiets zo succesvol heeft gemaakt, waaronder zijn perfect nauwkeurige chassis en zijn weg- en circuitvermogen. De nieuwe ultieme editie van deze iconische motorfiets is nu ook uitgerust met de allernieuwste Moto2™-motorupdates en bevat onderdelen met hogere specificaties voor de meest dynamische, wendbare en nauwkeurig bestuurbare Daytona ooit.
Het resultaat komt het dichtste bij een echte Moto2™-fabriekmotor voor de weg.
HOOGSTE SPECIFICATIES OOIT
De nieuwe Daytona Moto2™ 765 wordt geleverd met de hoogste specificaties ooit op de iconische kampioenschapswinnaar van Triumph, met de nieuwe topklasse Brembo Stylema-remmen, de nieuwe generatie circuitklare Pirelli Diablo Supercorsa SP-banden en de beproefde voor- en achterwielophanging van Öhlins. En bovenop de hoogste specificatie ooit en de verbeterde motorcapaciteit is hij nu nog lichter dan de Daytona van de vorige generatie, voor meer wendbaarheid en gevoel.
PERFECT CHASSIS DOOR PRECISIE
De Daytona Moto2™ 765 heeft hetzelfde perfect nauwkeurige chassis als de beroemde Daytona R en de kampioenschapswinnende opstelling vormde de basis voor Triumphs recente ontwikkelingsprogramma van de Moto2™ en Peter Hickman’s ongelofelijke overwinning op de 2019 Isle of Man TT Supersport Race 2. Ontworpen voor topprestaties op zowel de weg als het circuit, met circuitvering en een nieuwe, hoger gespecificeerde rem- en bandenopstelling is dit de Daytona met de meest dynamische, wendbare en nauwkeurige handling die ooit is geproduceerd.
RIJHULPTECHNOLOGIE
De beste technologie om het rijden te verbeteren en die ooit op een Daytona te zien was, omvat nieuwe full-colour TFT-instrumenten met een officieel co-branded Moto2™ startscherm, vijf rijstanden (waaronder 'Track'), Triumphs Shift-Assist quickshifter voor het op- en afschakelen tussen versnellingen zonder koppeling, ride-by-wire voor het eerst op een Daytona, ABS en schakelbare tractiecontrole.
NIEUWE DAYTONA FUNCTIES
LICHTER
Zelfs met de verbeterde technologie, groter vermogen en hogere motorcapaciteit is de nieuwe Daytona lichter dan het vorige model. Er worden gewichtsbesparingen bereikt met een koolstofvezel carrosserie, een geanodiseerd frame en -zwenkarm en het wegnemen van het passagierszadel, de voetsteunen en de hangers.
NIEUWE HOOGGESPECIFICEERDE REMMEN VAN BREMBO
De nieuwste generatie lichtgewicht Brembo Stylema®-remmen reageren onmiddellijk dankzij de geavanceerde efficiëntie van het remvloeistofvolume en de snelle afkoeling door een geoptimaliseerde luchtstroom rond de remblokken. Dit zorgt voor een beter remgevoel en optimale duurzaamheid op het circuit.
NIEUWE PRESTATIEGERICHTE BANDEN
De Pirelli Diablo Supercorsa SP-banden zijn klaar voor het circuit en bieden optimale Daytona -prestaties zowel op de weg als op het circuit. Dit is de band met de hoogste specificatie die door Pirelli is goedgekeurd voor gebruik op de weg.
NIEUW FULL-COLOUR TFT & SCHAKELAARBEHUIZINGEN
Het nieuwe, toonaangevende TFT-instrumentendisplay bevat een officieel co-branded Moto2™ startscherm. De nieuwe multifunctionele schakelaarbehuizingen zijn ergonomisch geoptimaliseerd met een vijfstandenjoystick voor eenvoudige en intuïtieve toegankelijkheid tijdens het rijden.
NIEUWE TRIUMPH SCHAKELBEKRACHTIGING
Triumph-schakelbekrachtiging biedt een quickshifter voor op- en afschakelen voor sneller en eenvoudiger schakelen zonder koppeling. De schakelbekrachtiging is klaar voor gebruik op het circuit en prestatiegericht voor nog meer rijplezier.
VIJF NIEUWE RIJSTANDEN
Pas uw rit aan uw stijl of rijomstandigheden aan met vijf rijstanden die de gasrespons, tractiecontrole-instellingen en ABS-instellingen aanpassen: Road, Rain, Sport, Track en Rider-configurable.
NIEUWE RIJHULPTECHNOLOGIE
Naast de eerste ride-by-wire op een Daytona, bevat de technologie-update van de nieuwste generatie ook ABS, schakelbare tractiecontrole, standaard LED-indicatoren en een rondetimer in het TFT-display.
HOOGWAARDIGE RACE-OPHANGING
Getest op het circit; Öhlins 43mm volledig verstelbare NIX30-voorvorken met 120mm veerweg van het voorwiel en Öhlins TTX36 volledig verstelbare achterschokdempers met 133mm veerweg van het achterwiel. Zowel de voor- als de achterzijde zijn verstelbaar voor uitgaande vering, compressie en preload.
NIEUWE BREMBO-HOOFDREMCILINDER
Premium Brembo-hoofdremcilinder met remhendel met instelbare reikwijdte en remverhouding (en bijpassende koppelingshendel) zorgt voor een betere respons en controle op uw Daytona Moto2™-rit.
DE RACE WAARNAAR EEN MOTOR WERD VERNOEMD
Buddy Elmore zette zijn 500cc Triumph-motorfiets op de 46ste positie tijdens de 1966 Daytona 200 en nam toen, in een van de grootste raceprestaties ooit gezien, het hele veld over om de race te winnen. Sindsdien is de naam Daytona synoniem voor de meest succesvolle naam van Triumph in de racerij.