THRUXTON RS
Een unieke update en een enorme doorontwikkeling van het blok voor deze opwindende Thruxton levert een gloednieuwe RS met: 8 pk meer vermogen, 112 Nm piekkoppel lager in het toerengebied en een grotere reactiesnelheid dan ooit tevoren voor deze iconische motorfietslegende.
De Thruxton RS heeft alle kenmerken, eigenschappen en kwaliteit van de beroemde Thruxton R van Triumph, samen met nog intuïtiever, wendbaarder rijgedrag, een nog modernere stijl en unieke afwerkingen en details.
Een speciaal sportief chassis in combinatie met een hogere specificatie wielophanging, racebanden, hoogwaardige Brembo M50-voorremmen en verbeterde technologieën voor de rijder zorgen voor een werkelijk opwindende, moderne sportieve Thruxton-rit. Doordat de ongelooflijke upgrade van de uitrusting, reageert het aanzienlijk vernieuwde Thruxton 1200 cc parallelle twinblok met hoog vermogen nu beter, heeft hij meer piekvermogen (105 pk @ 7.500 tpm) en levert hij een koppel van 112 Nm dat 700 tpm lager ligt in het toerentalbereik.
Alles aan deze ongelooflijke motorfiets is verfijnd om de beroemde reputatie van de Thruxton te versterken en de afkomst van Triumph‘s caféracer naar een hoger niveau te tillen. Met het RS-model evolueert de legende.
SPECIFICATIES
Feature | Details |
---|---|
Prijs | |
Prijzen | Van 17.995,00 € |
Feature | Details |
---|---|
Motor en transmissie | |
Type | Vloeistofgekoeld, 8 kleppen, bovenliggende nokkenas, parallel twin met ontstekingshoek van 270 |
Inhoud | 1200 cc |
Boring | 97,6 mm |
Slag | 80 mm |
Compressieverhouding | 12.1:1 |
Max. vermogen EC | 105 PK / 103 bhp (77 kW) bij 7.500 tpm |
Max. koppel EC | 112 Nm @ 4.250 tpm |
Systeem | Multipoint sequentiële elektronische brandstofinspuiting |
Uitlaat | Geborsteld 2-in-2-uitlaatsysteem met dubbele geborstelde uitlaten |
Eindaandrijving | O-ringketting |
Koppeling | Natte slipkoppeling met meerdere platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Feature | Details |
---|---|
Frame | |
Frame | Stalen buizenframe |
Swingarm | Dubbelzijdig, aluminium - Blank geanodiseerd |
Voorband | 32-spaaks, 17 x 3,5 in, aluminium velgen |
Achterwiel | 32-spaaks, 17 x 5 in, aluminium velgen |
Voorband | 120/70 ZR17 |
Achterband | 160/60 ZR17 |
Voorvering | Showa 43-mm USD-voorvork, volledig instelbaar, veerweg 120 mm. |
Achterwielophanging | Volledig instelbare dubbele Öhlins-schokbrekers met piggybackreservoir, 120 mm veerweg |
Front Brakes | Dubbele, zwevende Brembo-remschijven van 310 mm, radiale Brembo 4-zuiger-monoblocremklauwen, ABS |
Rear Brakes | Enkele remschijf van 220 mm, Nissin zwevende 2-zuigerremklauw, ABS |
Instrumentendisplay en -functies | Multifunctionele lcd-instrumentengroep met analoge snelheidsmeter, analoge toerenteller, kilometerteller, schakelstandindicator, brandstofmeter, resterende actieradius, onderhoudsindicator, klok, 2 dagtellers, gemiddeld en huidig brandstofverbruik, status tractiecontrole, status gasklepmodus, status handvatverwarming (accessoire). |
Feature | Details |
---|---|
Afmetingen en Gewicht | |
Breedte stuur | 745 mm |
Hoogte zonder spiegels | 1.030 mm |
Zadelhoogte | 810 mm |
Wielbasis | 1.415 mm |
Vorksprong | 22.8 º |
Naloop | 92 mm |
Dry Weight | 197 kg |
Tankinhoud | 14,5 L |
Feature | Details |
---|---|
Service | |
Service Interval | Onderhoudsinterval van 16.000 km / 12 maanden |
Feature | Details |
---|---|
Prijs | |
Prijzen | Van 18.995,00 € |
Feature | Details |
---|---|
Motor en transmissie | |
Type | Vloeistofgekoeld, 8 kleppen, bovenliggende nokkenas, parallel twin met ontstekingshoek van 270 |
Inhoud | 1200 cc |
Boring | 97,6 mm |
Slag | 80 mm |
Compressieverhouding | 12.1:1 |
Max. vermogen EC | 105 PK / 103 bhp (77 kW) bij 7.500 tpm |
Max. koppel EC | 112 Nm @ 4.250 tpm |
Systeem | Multipoint sequentiële elektronische brandstofinspuiting |
Uitlaat | Geborsteld 2-in-2-uitlaatsysteem met dubbele geborstelde uitlaten |
Eindaandrijving | O-ringketting |
Koppeling | Natte slipkoppeling met meerdere platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Feature | Details |
---|---|
Frame | |
Frame | Stalen buizenframe |
Swingarm | Dubbelzijdig, aluminium - Blank geanodiseerd |
Voorband | 32-spaaks, 17 x 3,5 in, aluminium velgen |
Achterwiel | 32-spaaks, 17 x 5 in, aluminium velgen |
Voorband | 120/70 ZR17 |
Achterband | 160/60 ZR17 |
Voorvering | Showa 43-mm USD-voorvork, volledig instelbaar, veerweg 120 mm. |
Achterwielophanging | Volledig instelbare dubbele Öhlins-schokbrekers met piggybackreservoir, 120 mm veerweg |
Front Brakes | Dubbele, zwevende Brembo-remschijven van 310 mm, radiale Brembo 4-zuiger-monoblocremklauwen, ABS |
Rear Brakes | Enkele remschijf van 220 mm, Nissin zwevende 2-zuigerremklauw, ABS |
Instrumentendisplay en -functies | Multifunctionele lcd-instrumentengroep met analoge snelheidsmeter, analoge toerenteller, kilometerteller, schakelstandindicator, brandstofmeter, resterende actieradius, onderhoudsindicator, klok, 2 dagtellers, gemiddeld en huidig brandstofverbruik, status tractiecontrole, status gasklepmodus, status handvatverwarming (accessoire). |
Feature | Details |
---|---|
Afmetingen en Gewicht | |
Breedte stuur | 745 mm |
Hoogte zonder spiegels | 1.030 mm |
Zadelhoogte | 810 mm |
Wielbasis | 1.415 mm |
Vorksprong | 22.8 º |
Naloop | 92 mm |
Dry Weight | 197 kg |
Tankinhoud | 14,5 L |
Feature | Details |
---|---|
Service | |
Service Interval | Onderhoudsinterval van 16.000 km / 12 maanden |
THRUXTON RS HOOGTEPUNTEN
AANZIENLIJK AANGEPAST THRUXTON RS- BLOK
De motorverbeteringen omvatten een lichtgewicht krukas, koppeling, balansassen, wisselstroomdynamo met bijzondere aarde, magnesium kleppendeksel en dunwandige motordeksels, evenals hoge compressiezuigers, gereviseerde poorten en nokprofiel en een secundair luchtsysteem. Samen zorgen deze voor een ongelooflijke 20% vermindering van de massatraagheid en een Thruxton-motor die langer op toeren blijft.
MEER VERMOGEN
Met 105 pk piekvermogen bij 7.500 tpm (dat is 8 pk meer dan de vorige Thruxton), levert de Thruxton RS spannende caféraceprestaties met meer vermogen laag in de toeren en over het hele toerentalbereik.
PIEKKOPPEL ONDERIN
Het piekkoppel (112 Nm bij 4.250 tpm) van de Thruxton RS wordt nu 700 tpm lager geleverd in het toerenbereik, wat een uitzonderlijk spannende rit biedt.
6 kg LICHTER
De gewichtsbesparingen zijn bereikt door motorupgrades inclusief o.a. magnesium kleppendeksel, dunwandige motorblok covers en een lichtere accu.
BREMBO M50-REMMEN MET HOGERE SPECIFICATIES
Verbeterde remkracht die extra snel aanspreekt met betere eigenschappen zijn het resultaat van een remsysteem met hogere specificaties: Brembo M50 radiale monoblok remklauwen met 4 zuigers, dubbele 320 mm zwevende Brembo schijven en Brembo hoofdremcilinder.
VOLLEDIG INSTELBARE VERING VAN ÖHLINS
De Thruxton RS geniet van een unieke premium achterwielophanging, met volledig instelbare Öhlins-achterschokbrekers met piggyback die bijdragen aan dat geëngageerde en opwindende caférace-gevoel.
VERSTELBARE SHOWA VOORVORK UIT DE RACESPORT
Hoogwaardige, instelbare Showa USD-vorkpoten met grote zuigers van Showa zijn getuned en afgesteld om scherpe rijeigenschappen te leveren die de uitstraling van de caféracer ten goede komen en die de kenmerkende rijdynamiek van Triumph, namelijk neutraliteit, wendbaarheid en stabiliteit, verbeteren.
VELGEN & BANDEN
De Thruxton RS is voorzien van Metzeler Racetec RR-banden die een ongelooflijke grip, trajectprecisie en hoge snelheidsstabiliteit bieden. Ze zijn geplaatst op lichtgewicht 17" aluminium 32-spaaks velgen.
RIJMODI MET UPGRADES
De drie verbeterde rijmodi van de Thruxton RS - Road, Rain en Sport - kunnen nu met één druk op de knop worden gewijzigd om de gasrespons en de tractiecontrole-instellingen aan te passen aan de rijomstandigheden en de voorkeur van de rijder.
NIEUWE VOLLEDIG DONKERE STYLING
Ongelooflijke zwarte details en afwerkingen zijn onder andere gepoedercoate motordeksels, kleppen- en kettingwieldeksels, Öhlins RSU-veren, Thruxton-zijpaneel en kettingwielafdekking met geïntegreerde hielbescherming, plus eersteklas zwart geanodiseerde wielen en velgen.
THRUXTON RS PRESTATIES
Belangrijke motorupgrades hebben het piekvermogen verhoogd tot 105 pk (bij 7.500 tpm) en leveren het maximumkoppel van 112 Nm, 700 tpm lager in het toerenbereik.
Zo hebben we deze geweldige fiets doorontwikkeld met moderne roadster-specificaties die ontworpen zijn om een hele generatie rijders kennis te laten maken met deze authentieke caféracer.
THRUXTON RS BESTURING
De Thruxton RS is 6 kg lichter, heeft meer karakter en is perfect voor rijders die houden van de gerichte sportieve zuiverheid en prestaties van een caféracer.
De verbeterde, op de rijder gerichte technologieën hebben voor een hoger van moderne mogelijkheden gezorgd die het vertrouwen van de rijder nog meer stimuleren en een ongeëvenaarde Thruxton RS-rijervaring creëren.
THRUXTON RS STIJL
Van het schrijven van motorgeschiedenis tot het vertegenwoordigen van een generatie caféracers, is deze opvallende, mooie en authentieke motorfiets de volgende evolutie van de gevierde Thruxton.
De nieuwe Thruxton RS heeft een geheel nieuwe, donkere look en, om de toonaangevende status van de caféracer te weerspiegelen, heeft de Thruxton ook een groot aantal elegante premium details.