THRUXTON FINAL EDITION
Dit icoon van de motorwereld wordt geëerd met een schitterende handmatige afwerking en topspecificaties - de ultieme uitvoering van de definitieve caféracer.
START JOUW AVONTUUR
De Thruxton Final Edition wordt uitgebracht in een exclusieve limited edition om de laatste productie van deze Britse legende te vieren met een prachtige stijl.
DE ULTIEME CAFÉRACER
De Triumph Thruxton kwam weer tot leven in 2016 en werd verder verfijnd, maar deze laatste ontwikkeling van de internationaal geroemde motorfiets heeft nog altijd hetzelfde DNA als het originele race-icoon.
DE GEBOORTE VAN EEN ICOON
De originele Triumph Bonneville T120 Thruxton-racer speelde een belangrijke rol in de begindagen van de motorsport aan beide zijden van de Atlantische Oceaan, toen de eerste versie van deze ongelooflijke motorfiets direct vanaf het begin domineerde en naam maakte na winst in de allereerste Thruxton 500-race in 1958.
SUCCES IN DE JAREN ZESTIG
Geïnspireerd door die eerste overwinning werd de originele limited-edition Thruxton endurance-racer gebouwd voor wedstrijden in het seizoen van 1965. Dat was meteen al een succes en bij de Thruxton 500-mijls race in 1969 leidde het zelfs tot volledige bezetting van het erepodium met een eerste, tweede én derde plaats.
WEDERGEBOORTE VAN DE LEGENDE
De 900cc Thruxton was een van de eerste modellen die in de toen splinternieuwe Triumph-fabriek in Hinckley van de band rolde. Hij had alle kenmerken van een pure caféracer en was vanaf 2004 vier jaar lang in productie: de legende was weer tot leven gekomen.
DE ULTIEME CAFÉRACER
Triumph had een leidende rol in de levendige wereld van moderne klassiekers, maar één machine viel op door zijn afwezigheid. Na een pauze van acht jaar stond in 2016 de eerste 1200cc Thruxton R in de showrooms. Met een compleet nieuw ontwerp en hogere prestaties dan ooit tevoren werd de Thruxton R de nieuwe norm voor prestaties in het moderne tijdperk.
EVOLUTIE VAN EEN ICOON
Drie jaar lang leidde de Thruxton RS caféracers naar nieuwe horizons met een nieuwe reputatie voor een nieuwe generatie van functionaliteit. Meer vermogen, betere rijeigenschappen en ongeëvenaarde specificaties maakten dat de Thruxton RS in 2019 ongekende prestaties leverde met een bijbehorende uitstraling.
HET LAATSTE HOOFDSTUK
De Final Edition vormt het hoogtepunt van de Thruxton-ontwikkeling, om twee decennia van de Thruxton in dit moderne tijdperk te vieren met alle kenmerken van de beroemde Thruxton RS en een exclusief met de hand afgewerkt designschema die gedurende één laatste productiegang verkrijgbaar zijn.
DE LAATSTE PRODUCTIE VAN EEN TRIUMPH-ICOON
Een exclusieve gelegenheid om een stukje motorgeschiedenis te bemachtigen.
VERFIJNDE AFWERKING EN DETAILS
Contrasterende zwarte zijpanelen en spatborden benadrukken het op races geïnspireerde kleurenschema Competition Green metallic van de Final Edition en handgeschilderde gouden lijnen vormen een prachtige aanvulling op het gouden traditionele logo en het merk op de zadelkap van de Final Edition – een designschema dat zowel de racehistorie van de Thruxton viert als de motorfiets een moderne flair verleent.
MOTORBADGE VAN FINAL EDITION
Iedere Thruxton Final Edition wordt voorzien van een exclusieve wisselstroomdynamo-badge. Met een in goud afgewerkt accent en grafische ‘Final Edition’-opvulling kan dit speciale onderdeel op de motorfiets worden aangebracht of gewoon worden neergezet en bewonderd als uniek eerbetoon aan deze iconische machine.
Iedereen die wereldwijd een van de Final Edition-modellen koopt, ontvangt een individueel genummerd Certificaat van Echtheid. Dit document vermeldt het unieke voertuigidentificatienummer (VIN) van de motorfiets en is een eerbetoon aan 19 jaar productie. Het wordt ondertekend door het designteam van de Thruxton 1200 en de CEO van Triumph, Nick Bloor.
BONNEVILLE-MOTORBLOK MET HOGE PRESTATIES
De krachtige 1200cc tweecilindermotor wordt gevoed door een dubbel gasklephuis en levert opwindende moderne prestaties met echt karakter. Het blok is prachtig ontwikkeld en afgewerkt, en past helemaal bij het ontwerp dat op de historie van de Thruxton is geïnspireerd. Het zorgt voor het rijke en opvallende geluid van een Britse twin uit de dubbele conische geluiddempers.
RIJEIGENSCHAPPEN VAN DE CAFÉRACER
De wendbaarheid en focus van het sublieme rijgedrag van de Thruxton is het resultaat van de sportieve, aantrekkelijke ergonomie en een schitterend uitgebalanceerd chassis dat is voorzien van toonaangevende veer- en remcomponenten van Showa, Öhlins en Brembo. De Metzeler Racetec RR-banden met racespecificaties maken dit spannende pakket compleet.
OPTIONELE STROOMLIJNKAP VOOR DE COCKPIT
Het opvallendste item van meer dan 80 opties in een uitgebreide Thruxton-specifieke reeks accessoires is de stroomlijnkap voor de cockpit, die de authentieke caféracer-stijl nog versterkt. De kleur is afgestemd op het Competition Green-kleurenschema van de motorfiets en hij is afgewerkt volgens dezelfde veeleisende normen.
SPECIFICATIES
Feature | Details |
---|---|
Prijs | |
Prijzen | Van 18.995,00 € |
Feature | Details |
---|---|
Motor en transmissie | |
Type | Vloeistofgekoeld, 8 kleppen, bovenliggende nokkenas, parallel twin met ontstekingshoek van 270 |
Inhoud | 1200 cc |
Boring | 97,6 mm |
Slag | 80 mm |
Compressieverhouding | 12.1:1 |
Max. vermogen EC | 105 PK / 103 bhp (77 kW) bij 7.500 tpm |
Max. koppel EC | 112 Nm @ 4.250 tpm |
Systeem | Multipoint sequentiële elektronische brandstofinspuiting |
Uitlaat | Geborsteld 2-in-2-uitlaatsysteem met dubbele geborstelde uitlaten |
Eindaandrijving | O-ringketting |
Koppeling | Natte slipkoppeling met meerdere platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Feature | Details |
---|---|
Frame | |
Frame | Stalen buizenframe |
Swingarm | Dubbelzijdig, aluminium - Blank geanodiseerd |
Voorband | 32-spaaks, 17 x 3,5 in, aluminium velgen |
Achterwiel | 32-spaaks, 17 x 5 in, aluminium velgen |
Voorband | 120/70 ZR17 |
Achterband | 160/60 ZR17 |
Voorvering | Showa 43-mm USD-voorvork, volledig instelbaar, veerweg 120 mm. |
Achterwielophanging | Volledig instelbare dubbele Öhlins-schokbrekers met piggybackreservoir, 120 mm veerweg |
Front Brakes | Dubbele, zwevende Brembo-remschijven van 310 mm, radiale Brembo 4-zuiger-monoblocremklauwen, ABS |
Rear Brakes | Enkele remschijf van 220 mm, Nissin zwevende 2-zuigerremklauw, ABS |
Instrumentendisplay en -functies | Multifunctionele lcd-instrumentengroep met analoge snelheidsmeter, analoge toerenteller, kilometerteller, schakelstandindicator, brandstofmeter, resterende actieradius, onderhoudsindicator, klok, 2 dagtellers, gemiddeld en huidig brandstofverbruik, status tractiecontrole, status gasklepmodus, status handvatverwarming (accessoire). |
Feature | Details |
---|---|
Afmetingen en Gewicht | |
Breedte stuur | 745 mm |
Hoogte zonder spiegels | 1.030 mm |
Zadelhoogte | 810 mm |
Wielbasis | 1.415 mm |
Vorksprong | 22.8 º |
Naloop | 92 mm |
Dry Weight | 197 kg |
Tankinhoud | 14,5 L |
Feature | Details |
---|---|
Service | |
Service Interval | Onderhoudsinterval van 16.000 km / 12 maanden |