GEHEEL NIEUWE SPEED TWIN 1200 RS
SPECIFICATIES
Feature | Details |
---|---|
Prijs | |
Prijzen | Van 17.595,00 € |
Feature | Details |
---|---|
Motor en transmissie | |
Type | Vloeistofgekoeld, 8 kleppen, SOHC, parallelle tweecilinder met een krukhoek van 270° |
Inhoud | 1200 cc |
Boring | 97.6 mm |
Slag | 80 mm |
Compressieverhouding | 12.1:1 |
Max. vermogen EC | 103,5 pk (77,2 kW) bij 7.750 t/min |
Max. koppel EC | 112 Nm bij 4250 omw/min |
Systeem | Multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling. Twee rijmodi. |
Uitlaat | 2-in-2 uitlaatsysteem in geborsteld roestvrij staal met dubbele geluiddempers |
Eindaandrijving | X-ring ketting |
Koppeling | Natte multiplaat, assist-koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Feature | Details |
---|---|
Frame | |
Frame | Tubular steel, with steel cradles |
Swingarm | Stalen buizen, tweezijdig |
Voorband | Gegoten aluminiumlegering, 17 x 3,5 inch |
Achterwiel | Gegoten aluminiumlegering, 17 x 5,0 inch |
Voorband | 120/70 R17 |
Achterband | 160/60 R17 |
Voorvering | Ø 43mm USD Marzocchi forks, 120mm travel |
Achterwielophanging | Dubbele Öhlins achtervering met externe reservoirs, instelbare veervoorspanning, compressie en rebound, 123 mm veerweg. |
Front Brakes | Dubbele zwevende remschijven, Ø 320mm, Brembo Stylema M4.30 radiaal gemonteerde zuigers, OCABS |
Rear Brakes | Disque simple Ø220mm, étrier flottant Nissin 2 pistons, OCABS |
Instrumentendisplay en -functies | Multifunctioneel lcd-instrumentenpaneel met geïntegreerd TFT-kleurenscherm |
Feature | Details |
---|---|
Afmetingen en Gewicht | |
Breedte stuur | 792 mm |
Hoogte zonder spiegels | 1127 mm |
Zadelhoogte | 810 mm |
Wielbasis | 1414 mm |
Vorksprong | 22.6 º |
Naloop | 92 mm |
Tankinhoud | 14.5 L |
Gewicht met volle tank | 216 kg |
Feature | Details |
---|---|
Brandstofverbruik | |
CO2 Figures | EURO 5 Plus De CO2-uitstoot en het brandstofverbruik worden gemeten volgens verordening 168/2013/EG. De waarden voor het brandstofverbruik zijn gemeten in specifieke testomstandigheden en dienen alleen ter vergelijking. De resultaten in een werkelijke rijsituatie kunnen anders zijn. |
Feature | Details |
---|---|
Service | |
Service Interval | Onderhoudsinterval van 16.000 km / 12 maanden |
Feature | Details |
---|---|
Standaarduitrusting | |
Geoptimaliseerde bochten-ABS en tractiecontrole | |
Led-koplampen met DRL | |
3 rijmodi (Road, Rain en Sport) | |
Suède sportzadel met naden |
Feature | Details |
---|---|
Optionele uitrusting | |
Lage stuurstangset | |
Verwarmde handgrepen | |
Cruisecontrolset - DRL | |
Bandspanningscontrolesysteem | |
My Triumph-connectiviteitsmodule | |
Dynamische led-richtingaanwijzers | |
Triumph Protect | |
Triumph Track |
Feature | Details |
---|---|
Optionele accessoires | |
Clip-on-stuur | |
Zadelkap | |
Gevoerd kogelzadel | |
En nog veel meer |
VERBLUFFEND
De nieuwe Speed Twin 1200 RS is verbluffend en compromisloos en laat zijn sportieve intenties zien met zijn lage bouw, ophangingscomponenten van topkwaliteit, prachtig afgewerkt in goud en premium suède voor het zadel. De gewelfde brandstoftank, met zijn diepe uitsparingen aan de voorkant, ziet er gebeiteld en gespierd uit, terwijl de minimale gasklephuisdeksels zijn afgewerkt met geborsteld aluminium en naadloos zijn geïntegreerd in gebeeldhouwde zijpanelen binnen het slanke achterframe. De slanke, hoekige motorbehuizingen zijn zwart gepoedercoat en worden omlijst door een ononderbroken uitlaat die uitmondt in dubbele, omhoog gebogen megafoondempers.
Moderne kenmerken, zoals de compacte LED-achterlicht en koplamp, met zijn kenmerkende lichtsignatuur, worden vergezeld door klassieke ontwerpelementen - van bewerkte koelribben op de cilinderkop en geribbelde uitlaatspruitstukken, tot traditionele dubbele achtervering en een slank eenpersoonszadel. Aangevuld met hoogwaardige materialen en afwerkingen, zoals de spatborden en koplampbehuizing van geborsteld aluminium, is het een look die een eigentijds design met tijdloze stijl combineert.
DYNAMISCH
Het nieuwe RS-model neemt het unieke samenspel van klassiek karakter en eigentijdse mogelijkheden van de Speed Twin 1200 en voegt eersteklas chassiscomponenten en geavanceerde prestatieverbeterende technologie toe aan de meer gefocuste rijpositie om een moderne klassieker met nog scherpere reacties te leveren.
De Marzocchi 43mm USD-voorvork met topspecificaties is volledig verstelbaar, zodat hij volledig kan worden afgestemd op elke rijstijl. Achteraan zorgt de dubbele Öhlins-achterwielophanging met piggyback voor sublieme demping, volledig instelbaar voor de perfecte afstelling.
Om de intentie van de Speed Twin 1200 RS te onderstrepen om de meest capabele en sportiefste motorfiets in zijn klasse te zijn, is een Brembo-hoofdremcilinder gekoppeld aan topklasse Stylema-remklauwen voor een onovertroffen remkracht en een voortreffelijk remgevoel.
Nieuwe lichte aluminium 7-spaaks wielen dragen verder bij aan de wendbaarheid, verminderen de massatraagheid voor snellere richtingsveranderingen en reageren direct op de input van de rijder. Uitgerust met superieure Metzeler Racetec RR K3-banden kunnen de uitstekende rijeigenschappen volledig worden benut dankzij het uitstekende gevoel en grip.
CAPABEL
Als het gaat om plezier hebben in de bochten, is de RS een klasse apart met een uiterst moderne wegligging. De 'nose down'-houding, met een lager stuur dat verder naar voren is geplaatst en hogere, naar achteren geplaatste voetsteunen, duwt het gewicht over de voorkant en zorgt ervoor dat je de sportieve geometrie ten volle kunt benutten.
SPANNEND
De legendarische Bonneville-twin zorgt voor opwindende sportprestaties. Deze 1200cc-motor, die beschikt over de nieuwste technologie en toch een klassiek karakter heeft, levert 105 pk piekvermogen bij 7750 t/min, met een directe respons dankzij een rijk koppel van 112 Nm bij 4.250 t/min. En met een diep en kenmerkend Bonneville-geluid van de dubbele megafoondempers heeft hij een onmiskenbare klank.
GEFOCUST
Je kunt bliksemsnel en naadloos schakelen zonder de koppelingshendel in te drukken - de Speed Twin 1200 RS is de eerste Bonneville Twin die is uitgerust met Triumph Shift Assist. De vermogensafgifte en het karakter worden aangevuld, of je nu het koppel in het lage eindgebied gebruikt en kort schakelt, toeren maakt tot aan de rode lijn of remt en terugschakelt in bochten. En omdat het een moderne Triumph-klassieker is, is het zorgvuldig geïntegreerd zodat het de strakke look niet bederft. Naast de rijmodi Road en Rain voegt de RS de modus Sport toe voor een nog intensere rijervaring. Door de gasrespons aan te scherpen en de drempel te verhogen waarbij het hellingsgevoelige, geoptimaliseerde ABS en de tractiecontrole op wielslip reageren, kunnen de dynamische prestaties met vertrouwen worden benut.
FUNCTIONALITEIT MET STIJL
De keurige enkele wijzerplaat heeft twee displays. Een groot LCD-scherm toont alle belangrijke rij-informatie, zoals snelheid, motortoerental, versnellingsindicator en brandstofniveau, allemaal duidelijk zichtbaar in één oogopslag onder alle lichtomstandigheden.
Het geïntegreerde TFT-kleurenscherm geeft informatie over de rijmodi en andere motorfietsfuncties en is compatibel met stapsgewijze navigatie en telefoonverbinding via de My Triumph-module (accessoire). Het maakt het ook gemakkelijk om externe mobiele apparaten van stroom te voorzien dankzij een handige USB-C-oplaadaansluiting aan de zijkant.
PERSOONLIJK
Of het nu gaat om het aanpassen van de look, het afstellen van het comfort of het toevoegen van bescherming en functionaliteit; er is een uitgebreide reeks originele accessoires beschikbaar en met de Triumph Online Configurator is het eenvoudig om jouw perfecte Speed Twin 1200 RS samen te stellen.
CONFIGUREREN