SPEED TWIN 1200 (MY24)
De norm voor een moderne, klassieke sporticoon. Nu met opgewaardeerde chassiscomponenten en een sneller reagerende, krachtigere motor voor een topkarakter en ultieme prestaties.
SPECIFICATIES
Feature | Details |
---|---|
Prijs | |
Prijzen | Van 14.695,00 € |
Feature | Details |
---|---|
Motor en transmissie | |
Type | Vloeistofgekoeld, 8 kleppen, SOHC, parallelle tweecilinder met een krukhoek van 270° |
Inhoud | 1200 cc |
Boring | 97.6 mm |
Slag | 80 mm |
Compressieverhouding | 12.1:1 |
Max. vermogen EC | 100 pk (73,6 kW) bij 7250 omw/min |
Max. koppel EC | 112 Nm bij 4250 omw/min |
Systeem | Multipoint sequentiële elektronische brandstofinspuiting |
Uitlaat | 2-in-2 uitlaatsysteem in geborsteld roestvrij staal met dubbele geluiddempers |
Eindaandrijving | O-ringketting |
Koppeling | Natte platenkoppeling met bekrachtiging |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Feature | Details |
---|---|
Frame | |
Frame | Tubular steel, with steel cradles |
Swingarm | Stalen buizen, tweezijdig |
Voorband | Gegoten aluminiumlegering, 17 x 3,5 inch |
Achterwiel | Gegoten aluminiumlegering, 17 x 5,0 inch |
Voorband | 120/70 ZR17 |
Achterband | 160/60 ZR17 |
Voorvering | Ø 43mm USD Marzocchi forks, 120mm travel |
Achterwielophanging | Twin RSUs with adjustable preload, 120mm rear wheel travel |
Front Brakes | Twin Ø 320mm discs, Brembo M50 4-piston radial monobloc calipers, ABS |
Rear Brakes | Disque simple Ø220mm, étrier flottant Nissin 2 pistons, ABS |
Instrumentendisplay en -functies | Analoge snelheidsmeter en toerenteller met dubbel display met multifunctioneel LCD-instrumentenpaneel |
Feature | Details |
---|---|
Afmetingen en Gewicht | |
Breedte stuur | 778 mm |
Hoogte zonder spiegels | 1097 mm |
Zadelhoogte | 809 mm |
Wielbasis | 1413 mm |
Vorksprong | 22.3 º |
Naloop | 91.5 mm |
Tankinhoud | 14.5 L |
Gewicht met volle tank | 216 kg |
Feature | Details |
---|---|
Brandstofverbruik | |
Brandstofverbruik | 46,1 mpg (5,1 litres / 100 km) |
CO2 Figures | 116 g/km Norm Euro 5. De CO2-uitstoot en het brandstofverbruik worden gemeten volgens verordening 168/2013/EG. De waarden voor het brandstofverbruik zijn het resultaat van specifieke testomstandigheden en dienen alleen ter vergelijking. De resultaten in een werkelijke rijsituatie kunnen anders zijn. |
Feature | Details |
---|---|
Service | |
Service Interval | Onderhoudsinterval van 16.000 km / 12 maanden |
BEKIJK DE MOTOR IN 360
Eigenschappen
|
|
---|---|
Motor | Dubbel 1200cc-motorblok (Euro 5-compatibel) |
Koppeling | Koppelingsbekrachtiging |
Tractieregeling | Elektronische gasklepregeling met uitschakelbare tractiecontrole |
Rijmod | 3 rijmodi (Road, Rain en Sport) |
Vering | Marzocchi upside-down vorken met cartridgedemping en dubbele achtervering met verstelbare voorspanning |
Remmen | Brembo M50-remmen met inschakelbare ABS |
Verlichting | LED-dagrijlicht, achterlicht en richtingaanwijzers |
Onderhoud | Onderhoudsinterval 16.000 km/12 maanden |
Startonderbreker | Startonderbreker en USB-lader onder de zitting |
Eigenschappen
|
|
---|---|
Motor | Dubbel 1200cc-motorblok (Euro 5-compatibel) |
Koppeling | Koppelingsbekrachtiging |
Tractieregeling | Elektronische gasklepregeling met uitschakelbare tractiecontrole |
Rijmod | 3 rijmodi (Road, Rain en Sport) |
Vering | Marzocchi upside-down vorken met cartridgedemping en dubbele achtervering met verstelbare voorspanning |
Remmen | Brembo M50-remmen met inschakelbare ABS |
Verlichting | LED-dagrijlicht, achterlicht en richtingaanwijzers |
Onderhoud | Onderhoudsinterval 16.000 km/12 maanden |
Startonderbreker | Startonderbreker en USB-lader onder de zitting |
VERING
De 43mm Marzocchi USD-cartridgevorken van de Speed Twin voor een ongeëvenaard rijgedrag zijn afgestemd op dubbele achterschokdempers voor 120mm gecontroleerde demping en een vertrouwenwekkende rit.
ProefritREMMEN
De krachtige Brembo M50 radiale monobloc-remklauwen met vier zuigers, zwevende 320mm remschijven en de nieuwste generatie ABS zorgen voor een betrouwbare werking van de remmen.
MOTOR
Een belangrijke motorupdate brengt EURO5-conformiteit samen met een toename van het top-end vermogen met 3 pk, meer koppel in het middengebied en een verminderde inertie voor een beter reactievermogen.
ERGONOMIE
De aantrekkelijke roadster-ergonomie van de Speed Twin 1200 en de ontspannen zithouding, voetsteunen en stuurpositie zorgen voor een comfortabele en indrukwekkende, rechte zithouding, wat de moderne, sportgerichte prestaties ten goede komt.
HANTEERBAAR
De combinatie van aantrekkelijke ergonomie en een speciaal op de roadster afgestemd chassis met hoogwaardige vering en banden zorgt voor het vertrouwenwekkende, wendbare en intuïtieve rijgedrag van de Speed Twin 1200.
INSTRUMENTEN
De moderne, van alle functies voorziene dubbele klokken geven alle belangrijke informatie weer op een gemakkelijk te bedienen menu dat toegankelijk is via een scrollknop op het stuur.
MODERNE FUNCTIONALITEIT
Verbeterde rijmodi, tractiecontrole, LED-verlichting en een lichte koppelingsbekrachtiging zijn elegant geïntegreerd met minimale visuele impact voor maximale rijveiligheid en maximaal rijplezier.
RIJMODI
Dankzij drie verbeterde rijmodi, elk met hun eigen gasklep- en tractiecontrole-instellingen, kunnen wijzigingen met een druk op de knop gemaakt worden om de instellingen af te stemmen op de rijomstandigheden en de voorkeur van de rijder.
UITLATEN
Ontworpen voor prestaties en esthetiek, de geborstelde roestvrijstalen uitlaatbochten en de dubbele omhoog gebogen geluiddempers zorgen voor stijl en het onmiskenbare Speed Twin 1200-geluid.
WIELEN EN BANDEN
De Metzeler Racetec RR-banden op de stijlvolle nieuwe lichte 12-spaaks wielen van gegoten aluminium bieden de perfecte mix van grip, stabiliteit bij hoge snelheden en wendbaarheid.
VORMGEVING
Moderne kleuren en een groot aantal hoogwaardige afwerkingen en verfijnde details zorgen samen voor de meest stijlvolle Speed Twin 1200 ooit. Mooi in balans, doelgerichte uitstraling.