Skip to main content

120 Jaar

INNOVATIE

Triumph project TE-1

 

 

INNOVATIE VOOR DE TOEKOMST 

Triumph staat wereldwijd bekend om zijn nauwkeurigheid, kwaliteit en stijl en heeft dan ook een beslissende rol gespeeld in de evolutie van de motorfiets door zijn onvermoeibare streven om de grenzen van technologie, prestaties en ontwerp te verleggen en zo de perfecte rijbeleving af te leveren voor iedere motorrijder, elke dag opnieuw.

Generaties lang heeft Triumph een wezenlijk aandeel gehad in de totstandkoming van de motorwereld zoals we die nu kennen, van het creëren van motorplatforms die wereldwijd zijn overgenomen tot de uitvinding en ontwikkeling van geheel nieuwe categorieën en technologieën, en ook de inspiratie voor een hele culturele beweging die tot op de dag van vandaag een passie deelt voor alles wat met motorfietsen te maken heeft.

Van de allereerste parallelle twin tot de productiemotor met de hoogste cilinderinhoud en het grootste koppel ter wereld: de rijke historie van Triumph omvat het eerste fabrieksmodel van een streetfighter, de eerste scrambler met adventure-capaciteiten, de eerste bobber die zo goed rijdt als hij eruitziet, de eerste Moto2 TM-motor voor op de weg en de eerste sportmotor met brandstofinjectie. Bovendien is dit het enige merk dat het wereldsnelheidsrecord op het land voor motoren vier keer heeft verbroken.

 

 

 

 

Innovatie in prestaties 

Bij Triumph's technologische innovatie staan motorprestaties centraal, in woestijnduinen en op racecircuits, op landwegen en in het stadsverkeer.  Of motorrijders nu soepeler, sneller, krachtiger, dan wel zuiniger willen rijden, Triumphs topingenieurs werken onvermoeibaar door om Triumphs rijervaring nog te verbeteren en eigenaars de vrijheid te bieden om optimale prestaties te beleven tijdens iedere rit.

Als het op cijfers aankomt, raakt niets in de buurt van 's werelds grootste productiemotorblok in de geweldige Triumph Rocket 3. Deze driecilinder-in-lijn van 2,3 liter genereert een ongelooflijk maximumkoppel van 221 Nm, waarmee de Rocket 3 in een verbluffende 2,73 seconden van 0 naar 100 snelt – en toch voelt de bediening ervan meer als die van een krachtige sportmotor dan van een cruiser. 

Triumph’s streven naar extreem motorvermogen is ook de norm op het circuit, waar de Moto2TM MotoGP-serie met aandrijving van de Street Triple 765 nieuwe ronderecords heeft opgeleverd in meer dan twintig Grand Prix-races en de eerste Moto2-machine met een topsnelheid van meer dan 300 km/h. 

 

 

Triumph Rocket 3 and daytona 200 winner on Triumph daytona)

  

Innovatie in stijl  

 

 

De iconische stijl van Triumph is synoniem met motorrijden. Als je een kind een potlood geeft en vraagt om een motorfiets te tekenen, tekent het een Triumph.  

 

 

 

 

Triumph Bonneville T120

 

 

Van het tijdloze silhouet van een Bonneville tot Steve McQueen’s sprong over prikkeldraad, de filmlegende TR6 uit The Great Escape en het optreden van Marlon Brando met een Thunderbird in de eerste bikerfilm ooit, helemaal tot de huidige direct herkenbare Speed Triple, Bobber en Tiger heeft Triumph als geen ander invloed gehad op het karakter van motorrijden.

De lijst met Triumph-iconen telt een aantal van de beroemdste modelnamen uit de motorwereld, waaronder de Bonneville T120, die genoemd werd naar Triumphs gestroomlijnde twin die op methanol het wereldrecord aan flarden reed op de zoutvlakten van Bonneville; de Hurricane X75, die wordt beschouwd als 's werelds eerste fabrieksmodel van een custom; het legendarische model H, de 'Trusty Triumph'; de Speed Twin, het meesterwerk van Edward Turner dat de motorwereld voor altijd veranderde; de Daytona 675, het supersportwapen van Triumph; en de revolutionaire Scrambler 1200, de favoriet van James Bond.

 

 

Triumph 2006 Daytona 675)

 

 

INNOVATIE IN CONTROLE

De weloverwogen en geïntegreerde technologie-strategie van Triumph, die gericht is op wat motorrijders willen, nodig hebben en waarderen, komt voort uit een volledige focus op de complete motorfiets.  Dat gold voor het technologische leiderschap van de baanbrekende ontwerper Val Page in de jaren 30 en geldt ook nu nog voor het toonaangevende team in Triumph's hoofdvestiging in Hinckley. 

Triumph maakt op alle modellen gebruik van verfijnde elektronische motormanagement- en rijhulpsystemen, inclusief functies zoals geavanceerde tractiecontrole, uitschakelbare rijmodi en multi-channel ABS, allemaal om de rijervaring nog verder te verbeteren en de voordelen van meer veiligheid en controle te bieden. 

Nieuwe vooruitgangen in technologie zijn bijvoorbeeld een dodehoekradar, geoptimaliseerde tractiecontrole voor bochten en ABS met een inertiesensor, semi-actieve vering, TFT-instrumenten met geïntegreerde MyTriumph-connectiviteit, dynamische rijmodi, volledige bediening zonder sleutel, volledige LED-verlichting, verwarmde handgrepen en zadelverwarming, bandenspanningcontrole, hellingassistentie, cruisecontrol, verlichte schakelaars en een isoleerbaar startonderbrekingssysteem.

 

 

TFT display, brake light and illuminated handlebar switches)

 

 

INNOVATIE VOOR DE TOEKOMST 

Triumph staat nooit stil en werkt voortdurend aan een betere toekomst met de ontwikkeling van nieuwe technologieën en toepassing van innovaties - altijd gericht op de perfecte rijbeleving.   

 

 

Met de introductie van onze gloednieuwe Tiger 1200, de aankomende MX- en Enduro-racemotoren en ons strategische partnerschap met Bajaj voor de bouw van motoren met een kleinere cilinderinhoud ziet de toekomst er voor Triumph en zijn fans over de hele wereld weer net zo spannend en veelbelovend uit als de afgelopen 120 jaar zijn geweest.  

 

 

 

 

Triumph tiger 1200 rally pro
Step

VIER HET MEE

Meld je aan voor meer informatie over de interessante activiteiten die voor 2022 zijn gepland en vier samen met ons de pure spirit van het motorrijden.

Algemene voorwaarden

We nemen onze verantwoordelijkheden met betrekking tot data zeer serieus. Triumph heeft de gegevens die wij over u bewaren altijd met respect behandeld en zal dat ook blijven doen.